bs-preloader__icon
ru kz

Мемлекеттік бастама сақтандырудың бірнеше класын жоюы мүмкін

Ақпараттық қауіпсіздік мәселелері жөніндегі заң жобасын Мәжіліс 26 қыркүйекте бірінші оқылымда қабылдады. Нарық қатысушылары бұл құжат сақтандырудың бірнеше кластарын жоюы мүмкін дейді. Мысалы, туристерді топтық сақтандыру және ерікті медициналық сақтандыру. Біз не болғанын түсінеміз.
Мемлекеттік бастама сақтандырудың бірнеше класын жоюы мүмкін

Сақтандыру қызметтерін онлайн-режимде ұсыну үшін сақтандыру компаниялары клиент бойынша қажетті және өзекті ақпаратты алу, сондай-ақ сақтандыру туралы өтініште адамның ақпаратты толтыруын жеңілдету мақсатында клиент бойынша ақпаратты бірыңғай сақтандыру деректер базасы (БҚБЖ) арқылы мемлекеттік деректер базасынан алады. Бұл ретте осы ақпаратқа қол жеткізу 1414 нөмірінен СМС жіберу арқылы клиент келісімді кейіннен растай отырып, деректерге қол жеткізуді бақылаудың мемлекеттік сервисі (КДП) арқылы ақпарат сұратылатын жеке тұлғаның келісімі негізінде жүзеге асырылады.

Сақтандырушыларға қазақстандықтардың жеке деректері қызық емес. ЖСН және өзге де ақпарат мемлекеттік органдардың өздері сақтандыру шартының болу фактісін тексеру үшін және сақтандыру жағдайлары басталған кезде қажет, әйтпесе төлемдер дұрыс емес адамдарға жіберілуі мүмкін.

Жеке тұлғалардың дербес деректерін қорғауға қарамастан, КДП міндетті мемлекеттік сервисін енгізу онлайн-қызметтерді іске асыру үшін үлкен қиындықтар туғызады.

"Атап айтқанда, клиент сақтандыру полисін онлайн ресімдеп, жұбайын немесе жұбайын, отбасының басқа мүшелерін немесе туыстарын сақтандырылған немесе пайда алушы ретінде көрсеткісі келетін сәтте қиындықтар туындайды. Сақтандыру полисіне енгізілген барлық тұлғалар бойынша Мемлекеттік базаларға ақпарат сұраған кезде сақтандыру компаниялары да олардың деректеріне қол жеткізуге әрбір тұлғаның жеке келісімін алуды талап етеді. КДП сервисі арқылы келісім алғанға дейін сақтандыру шартын онлайн режимінде ресімдеу мүмкін емес", - дейді NOMAD Life ӨСК Басқарма төрағасының орынбасары Елена Тайтуголева.

Бір жағынан, бұл жеке тұлғалардың деректеріне қол жеткізу қауіпсіздігін күшейту, бірақ екінші жағынан, мұндай талаптар онлайн - режимде сақтандыру шартын жасасу кезінде проблема туғызады: онлайн полисті ресімдеу рәсімі сақтандырушылар уәде еткендей 2-3 минутты алуы мүмкін, кейде одан да көп.

"Егер, мысалы, жұбайы немесе зайыбы елден тыс жерде болса немесе ұялы байланыс болмаса, онда олар мемлекеттік дерекқорларда сақталатын өз деректеріне қол жеткізуге келісімін растай алмайды және полисті ресімдеу рәсімі уақыт бойынша едәуір созылып қана қоймай, тіпті мүмкін болмайды, өйткені олардың келісімін растау мүмкін емес 1414-тен хабарлама алуға СМС-жауап беру арқылы әрбір тұлға – сақтанушы, сақтандырылған, пайда алушыға – кем дегенде екі минут қажет. Мұндай сервистің күрделенуі онлайн-сақтандыру қызметтерін тартымсыз етеді және оларды енгізуде қосымша кедергілер туғызады. Сондықтан реттеуші сақтандыру компанияларымен бірлесіп, жағдайдыугықтырмау және онлайн сервистерді дамыту жөніндегі жұмысты тежемеу үшін ықтимал тәуекелдерді шешу жолдарын пысықтауы қажет", - деп атап өтті Елена Тайтуголева.

Қазақстан қаржыгерлер қауымдастығында бұл жаңалық сақтандырудың кейбір сыныптарын айтарлықтай қысқарта алатынына сенімдіміз. Мысалы, туристерді топтық сақтандыру және ерікті медициналық сақтандыру.

"Жағдайды елестетіп көріңізші, компанияда бірнеше мың адам жұмыс істейді, оларға осындай күн мен сағатта екі минут ішінде осындай нөмір бойынша SMS жіберу керек, әйтпесе компания сақтандыру полисін рәсімдей алмайды. Не болады? Адамдардың көпшілігі хабарлама жібермейді, тек ұмытып кетеді. Сонымен қатар, ерікті медициналық сақтандыру-бұл жұмыс берушінің өз қызметкерлерін қорғауға деген ұмтылысы. Туристерді сақтандыру да маңызды, бірақ заңнамалық бастама бұл өнімдерге қауіп төндіреді. Осылайша олар клиенттерге ыңғайсыз болады. Ал, егер бұл адамға ыңғайсыз болса, онда адам ыңғайсыз өнімдерді сатып алудан бас тартады", - деп түсіндіреді ҚҚҚ басқарушы директоры Ерлан Бурабаев

Заңнамалық инновация онлайн-сақтандыруға да кері әсерін тигізеді. Жақында біз полистерді қашықтан сатып алу мүмкіндігіне ие болдық.

"Алайда, бүгінде сақтандыру полисін онлайн режимде ресімдеу барлық жағдайларда мүмкін емес және әзірге барлық сақтандыру өнімдері бойынша, негізінен міндетті сақтандыру сыныптарында мүмкін емес. Ерікті түрлерде клиенттердің сұранысының даралығына байланысты әлі де нюанстар бар. Дегенмен, сақтандыру компаниялары сатып алу процедурасын мүмкіндігінше жеңілдету үшін, соның ішінде шалғай аудандардағы адамдар үшін немесе сақтандыру компаниясының кеңсесіне физикалық тұрғыдан бару қиынға соғатын мүгедектер санаты үшін өз өнімдерін онлайн сатудан перспектива көреді", - деп атап өтті Елена Тайтуголева.

Мойындау керек, көбінесе автомобильдерді сақтандыруда (КҚИ АҚЖМС және КАСКО), сондай-ақ шетелге шығатын туристерді сақтандыруда және ерікті медициналық сақтандыруда онлайн сатылады. Адамдар мұндай саясатты сатып алу процедурасын түсініп, оларды белсенді қолданады. Клиенттің барлық деректері мен ілеспе тәуекелдерді ескере отырып, неғұрлым күрделі есептеулерді талап ететін өмірді сақтандыру туралы не айтуға болмайды.

"Кез – келген адамға сәйкес келетін "қорап " өнімін жасау өте қиын-клиент туралы барлық кіріспе мәліметтер жеке болып табылады және сақтандыру компаниясының мамандарын бағалауды қажет етеді. Осыған қарамастан, біз онлайн-ресімдеу үшін қолжетімді бағдарламаларды әзірлеу бойынша жұмыс жүргізіп жатырмыз. Қазіргі уақытта дамып келе жатқан бағдарламалар жалғасады деп ойлаймын. Кем дегенде, біз өз тарапымыздан бағдарламаны таңдау және 2-3 минут ішінде өзімізді сақтандыру, оның ішінде зейнетақы аннуитетін ресімдеу немесе мемлекеттік білім беру жинақтау жүйесіне қатысу мүмкіндігі болуы үшін онлайн режимінде шарттарды ресімдеу рәсімін жеңілдету үшін мүмкіндіктерді қарастырамыз", - дейді Елена Тайтуголева.

Мәселені шешу

Заңнамада "деректер операторы" термині бар. Сақтандыру жағдайында деректер операторы сақтандыруды басқа адамның пайдасына сатып алатын адам болып табылады. Мысалы, күйеуі немесе әкесі өзінің жинақтаушы полисін әйелі немесе балалары үшін бенефициар етеді; жұмыс беруші өз қызметкеріне полис сатып алады; туристік компания, клиенттерге сақтандыру сатып алады. Сонымен, деректер операторы үшінші тұлға туралы ақпаратты енгізеді.

"Біз операторға сенуге құқығымыз бар. Бұл оператор сақтандырушы емес, жауапты. Біз "келісім презумпциясын" енгізуді ұсынамыз, яғни егер адам ресми түрде тыйым салмаса, онда ол сақтандырушы оның деректерін келісімшарттар жасау үшін пайдалана алатынына келіседі. Адамдардың өздері өз деректерін пайдалануға тыйым салу туралы шешім қабылдауы керек", - деп түсіндіреді Ерлан Бурабаев.

Сонымен қатар, дербес деректерді ҚР Қаржы нарығын реттеу және дамыту агенттігінің қадағалауындағы лицензияланған ұйымдар ғана ала алады.

"Реттеуші әрқашан келісімнің қалай алынғанын, клиенттердің деректері қалай сақталатынын, сақтандырушының қалай жұмыс істейтінін тексере алады және оқиғалардың теріс дамуы жағдайында ықпал ету шаралары қабылданады, ал егер қайталама бұзушылықтар болса, лицензияны да тоқтата тұрады", - деп еске салады спикер.

Қорытындылай келе, спикер қауіпсіздік шаралары әрқашан адамдарға қолайлы болуымен үйлесуі керек, әйтпесе бірде-бір тұтынушы қолайсыз өнімге ақша жұмсамайды деп қосты.

Ашық дереккөздерден алынған сурет

 

Бөлісу
Сондай-ақ, қараңыз

Ең қызықты материалдар сіздің электронды поштаңызда. Біздің жаңалықтарға жазылыңыз.

Сарапшыға сұрақ қойыңыз
Сарапшыға сұрақ қойыңыз
Өтініш қалдыру