bs-preloader__icon
ru kz en

Тимур Турлов: Менің мақсатым — қазір жоқ ерікті сақтандыру нарығын құру

«Фридом Финанс» компаниялар тобының негізін қалаушысы екі сақтандыру компаниясының директорлар кеңесін басқарды, сақтандырудың ерікті түрлерін дамытуды және міндетті шарттарын жаңартуды көздеп отыр.
Тимур Турлов: Менің мақсатым — қазір жоқ ерікті сақтандыру нарығын құру

2018 жылда Тимур Турлов «Азия Life» және Trust Insurance – сәйкесінше өмірді сақтандыру компаниясы және жалпы сақтандыру компаниясының директорлар кеңесінің төрағасы болды. 2018 жылғы 29 қазаннан бастап олар өз атауларын өзгертіп, «Freedom Finance Insurance» Сақтандыру компаниясы» АҚ және «Freedom Finance Life» АҚ болып аталады.

Қаржыгерді сақтандыру секторында не қызықтырды, сақтандыру компаниялары Freedom Finance холдингінің бөлігі бола алады ма – осындай және басқа да сұрақтарға Тимур Турлов Forbes.kz жауап берді.

- Неліктен Сіз сақтандыру саласымен айналысуға шешім қабылдадыңыз? Нарық міндетті түрлерімен «азықтанады», ірі корпорациялар өзінің жеке сақтандру «еншілес» ұйымдарын ашып отыр...

- Біз брокерлік қызметтер нарығына келгенімізде, бұл нарық та осыған ұқсас жағдайда болды: міндетті түрлер сияқты бірдеңелер болды, зейнетақы қорларының ақшасы міндетті түрде оларды басқарып отыратын инвестициялық қорларға аударылатын. Негізінен қор нарығында зейнетақы қорлары арасында, қорлар және банктер арасында, банктер және компаниялар арасында мәмілелер болды. Ал біз күрделі қаржы өнімдерін жеке тұлғаларға сатып, брокерлік қызметтерді ұсынып, «халықтық IPO-ға» қатысып, бөлшектеп сатуға кірістік. Және менің ойымша, бәз нарыққа және өз-өзімізге Қазақстанда күрделі қаржы өнімдерін сату бойынша жақсы құзыреттіліктің бірін меңгеріп алғанымзды дәлелдедік деп есептеймін.

Егер біз күрделі қаржы өнімдерін сата алатын болсақ – ал өмірді сақтандыру осындай күрделі өнім болып табылады – онда өзін ерікті сақтандыру түрлерінде масштабтау дұрыс болар, яғни біз жасай алатын затымызды басқа біреуге қарағанда, жақсырақ жасау.

Сонымен қатар біз өзіміздің портфельімізді басқарудың керемет құзыреттілікке иеміз, ал өмірді сақтандыруда өте қатал тәртіпке салумен жинақталған активтерді кәсіби түрде басқару қажет. Осыған қол жеткізу үшін, бізде барлық қажетті нәрсе болуы тиіс.

- «Өмірді сақтандыру» саласындағы жоспарларынан бастайық. Сіз мұнда неге назар аударасыз?

- Біз жинақтаушы сақтандыруда үлкен мүмкіндіктерді көріп отырмыз. Қазір бұл бос нарық, бәсекелері жоқтың қасы. Өмірді сақтандыру – бұл қаржы кеңесшілер арқылы сатулар, оларды әлі оқыту қажет, олар өте көп болуы тиіс, сонымен қатар қызметті ұсына білу үшін біліктілігі жоғары болуы тиіс.

«Фридом Финанс» компаниясының қазіргі таңда 150 инвестициялық кеңесшісі бар, ал «лайфты» сату – бұл кәсіби тұрғыда қаржылық кеңес беру, ұзақ мерзімді қаржы жоспарлауды құру болып табылады: балалардың біліміне, ірі сатып алуға ақша жинақтау, өзіне жоғары зейнетақыны қамтамасыз ету. Бұл өмірді сақтандыру компания шешуге тиіс міндеттер. Яғни «лайф» бойынша кәсіби агенттік желіні құру қажет, яғни бұл қазіргі таңдағы сақтандырудың міндетті түрлері бойынша агенттік желілер емес. Және де мен осындай желісі және инвеситициялық кеңесшілері бар бірден-бір компаниясы ол біз деп есептейміг. Сондықтан бұл нарықта болу біз үшін ең дұрыс шешім.  

- Сіз нені ұсынасыз?

- Клиенттерге күрделі емес, олар жақсы табысқа қол жеткізе алатындай қарапайым және түсінікті болатындай инвестициялық өнімдер қажет. Мысалы, балалардың біліміне жинақтау. Бұл жылына 300 мың теңгеден 2 миллион теңгеге дейінгі үлкен шығындар – орта таптың өкілдерінің басым бөлігі үшін отбасылық бюджетіне үлкен жүктеме. Адамдар бұл туралы ойлана бастады. Мысалы, менің кенже балам әлі үш жасқа да толмады, үлкен қызым – тоғыз жаста, біз жұбайымыз екеуміз маған бірдеңе болып қалады ма, жоқ па, мен табысты боламын ба, жоқ па осындай шарттарға қарамастан балалар білім алғандарын қалаймыз.

Яғни біз өте нақты міндетті шешіп отырмыз: сіздер айына шартты түрде 50 мың теңгені белгілі бір жылдан бастап жинау керексіз, және де біз сіздің балаңыз университетте міндетті түрде білім алатынына кепілдік береміз. Егер сіз жарақат алсаңыз, ауырып қалсаңыз, қайтыс болсаңыз, сақтандыру компаниясы қалған төлемдерді өзі енгізетін болады. Егер сіз ештеңеге де ұрынбасаңыз, онда сіз оқуға ақша жинап, оның үстіне инвестициялық табысқа қол жеткізетін боласыз. Менің ойымша, бұл өнім шынымен де қажет болады. Егер осында жақсы ақша табатын болсаңыз, егер бұл сенімді және тиімді болатын болса, онда адамдардың саны тек қана арта түсетіні, сөзсіз.

Дәл осындай жағдай медициналық сақтандырумен де байланысты. Айына 40-50 долларды ғана төле де, егер сен ауруға шалдығатын болсаң, онда сенде миллион долларға сақтандыру полисі болады, оны сен емдеуге жұмсай аласын. Қазақстанда жылына 400-500 долларды бөлуге дайын отыратын адамдар бар, яғни олар: егер бірдеңе болатын болса, олар өз өмірлерін қиындатпай, тұрғн үйін сатпай-ақ, әркімнен ақша сұрамай-ақ сол қиын жағдайдан шыға алатынын білуі тиіс.

- Ерікті сақтандыруда бизнес қалай дамитынына қатысты есептерді жасадыңыз ба, сіз қандай пайдаға қол жеткізесіз?

- Бізде акционерлік капиталға қайтарымды тез арада алу міндетіміз жоқ. Менің мақсатым – қазіргі кезде жоқ ерікті сақтандыру нарығын құру. Ал бұл инвестициялармен және капиталға жоғары емес қайтарыммен байланысты болады. Келесі бес жылда біз пайда бойынша рекордтардан асып түсеміз деп ойламаймын, бірақ біз өнім клиенттерге ұнау үшін, олардың сеніміне ие болу үшін қолымыздан келгенімізше, барлығын жасаймыз.

Мен болашақта сақтандыру компаниялары холдингтің бөлігіне айналуы мүмкін деп үміттенемін – және ол Америкада жоғары бағаланғаның қалаймын. Бизнесте сіздер даму мүдделері мен акционердің ағымдағы дивидендтері арасындағы тиімді теңгерімді іздеу керексіздер. Қазір біз болашақ өсуге инвестициялар және жаңа нарықтарды жаулап алу біздің акционерлерге керемет пайданы алып келетін жағдайдамыз. Бұл мен іске асыруға ниеттеніп отырған ұзақ мерзімді көрініс.

«Лайфтағы» сақтандырудың міндетті түрлері жалпы сақтандыруға қарағанда тиімдірек болады, бұл расымен де солай. Бұл ретте «лайфта» өте үлкен әлеует бар.

Дамымаған нарық, дайындалмаған клиенттер, бірақ бұл жағдайда масштабты инвестициялар қажет – Ұлттық Банк капиталдың жоғары биіктікті белгілейді.

- Бөлшектеп сатуды құру – бұл қымбатқа түседі, сенде капитал көп болуы керек, әйтпесе сен шығынға батасын, клиенттерді де тәуекелге ұшыратасын. Бұл жағдайда мен реттеушімен келісемін. «Лайф» өзіне клиенттер алдындағы міндеттемелерді қабылдайды, егер де қор нарығы төмендейтін болса, компанияға осы тәуекелдерді сіңіріп алатындай капитал қажет.

- Дегенмен, сіз бірден екі сақтандыру компаниясына – өмірді сақтандыру және жалпы сақтандыру бойынша компанияға кіруге шешім қабылдадыңыз.

- Егер «лайф» - бұл бизнесіміздің қисынды жалғасуы болса, онда жалпы сақтандыруда, менің ойымша, стратегиямыз Ұлттық Банк көріп отырғандай, жағдайдың дамуына өте дұрыс жалғасын тапты.

Жалпы сақтандыруда қызметті клиентке максималды тиімді бағамен сату қажет, яғни делдалдардан асып өту қажет. Ұлттық Банк бұны осы жылдың басынан жұмыс істеуді бастаған электрондық полис ретінде түсіндіреді. Бұл Ресейден де жақсы жасалған расында да керемет инновация болып табылады, оның мүмкіндіктері көп.

Біз міндетті сақтандыру нарығының басты мәселесі қазіргі таңда – бүкіл табыстың 30%-ға дейін жеп қоятын агенттік комиссиялардың мөлшері екенін түсінеміз, сақтандырудың бұл түрлерін ойыншылардың басым бөлігінің табыстылығын төмендетуіне әкеліп соғады. Бәсекелестік агенттік сыйақы бойынша бәсекелестікке айналады. Сыйақыны көбірек берсең, көбірек клиент те келеді. Егер өскің келсе, агенттерге көбірек төлеп бастайсын, бүкіл трафик саған келетін болады. Одан бірақ клиент те, индістрия да жеңіске жетпейді.

Екінші жақтан электрондық полисті іске қосқан кезде интернеттегі сатып алуларға сенімсіздікпен қарайтындарын да ескеру қажет. Сайт арқылы, мобильді қосымша арқылы бізде трафиктің маңызды бөлігі келетініне күмәнмен қараймын. Болашақта – иә, біз бұны түсінеміз, және де клиент құжаттарды суретке түсіріп алып, олар бірден танылып, полис бес минуттың ішінде жасалуы үшін мобильді қосымшаға белсенді инвестиция жасап отырмыз. Біз IT және интернет-маркетингте бүкіл білім-дағдыларымызды пайдаланамыз, және де бұны интернет арқылы сатып алуға дайын барлық адамдар үшін жақсы, тиімді, ыңғайлы етіп жасаймыз.

Бірақ сақтандырудың міндетті түрлерінде біз терминалдарға ден қойып отырмыз. Біз сақтандыру терминалымен берілетін элетрондық полистің гибридін жасаймыз. Қазір біздің қоймамызда бірнеше жүздеген терминал бар, оларды көлікті есепке қоятын жерлерге, ХҚО-да, бизнес-орталықтарында және т.б. орналастыратын болады. Адамдар терминалға келіп, өз жеке куәлігін, көлік құралын тіркеу туралы куәлікті енгізіп алып, бес минуттың ішінде бланкке шығарылған сақтандыру полисін алу мүмкіндігіне ие болады. Әрине, көшірмесі электрондық түрде мәліметтер базасына жолданатын болады.

- Бұл салада белгілі перспективалар да бар шығар?

- Біз ойлап отырғандай, полистерді берудің бұл түрі дистрибуция есебінен 30%-ға дейін пайданы үнемдеуге болады. Егер де клиент бұл тәсіл уақытты алмайтынын, арзанға түсетіні және қосымша бенефиттерді алуға болатынын түсінсе, онда біз нарықтың елеулі бөлігін – жүз мыңдай полисті иемдеп аламыз.

Бұрын агентке кететін ақшаның қомақты бөлігінен бір бөлігін маркетингке жұмсап, екінші бөлігін сатып алушыларға береміз. Бұл расымен де керемет жұмыс істеу үшін біз көп күш жұмсадық, біздің шешіміміз – онлайн және офлайн арасында – сақтандырудың міндетті түрлеріне лайық болатынына сенемін.

Сақтандырудың міндетті түрлеріндегі бәсекелестік брендте емес, технологияларда – сен бәрін қаншалықты тез, арзан және ыңғайлы жасайтыны маңызды. Өнімдер бірдей болғанымен, оларды минималды шығынмен сатуды білу керек. Егер «еркін сақтандыруда», «лайфта» - бұл инвестициялық кеңес беру, онда міндетті түрлерде – бұл технологиялар мәселесі, IT күресі болып табылады.

Мен міндетті сақтандыруда егер адаммен бірдеңе болып қалса, сақтандыру компаниясы бұл шығынды расымен реттей алатынына адамдарға сенімді болуға мүмкіндік беретін жақсы теңгерімді тапқым келеді.

- Сіздің сақтандыру компанияларыңыз қандай өзгерістерге ұшыраған?

- Біз директорлар кеңесінің, менеджменттің құрамын өзгерттік, көптеген мамандарды тарттық, холдингтің ішінен де, сырттан да, маркетингте, IT, сатуда команданы жаңарттық. Толыққанды ребредингке дайындаламыз. Біз бір жүз миллион емес, бір миллиард теңге де емес, осы компанияларға құюды ойлап отырмыз.

Қазір біз реттеушінің мақұлдануын, біздің компаниялар бойынша сақтандырудың міндетті түрлеріне лицензияны алуын күтудеміз. Бізде әлі де дайындық кезеңі өтуде, дегенмен біздің мақсатымыз – қалыпты нарықтық клиенттік бизнесті дұрыс жүргізе алатынымызды, өз жұмысын жақсы жасайтын толыққанды үлестес емес компания ретінде жүргізетінімізді көрсету.

Дереккөзі: https://forbes.kz/finances/insurance/timur_turlov_moya_tsel_postroit_ryinok_dobrovolnogo_strahovaniya_kotorogo_seychas_net/

 

Бөлісу
Сондай-ақ, қараңыз

Ең қызықты материалдар сіздің электронды поштаңызда. Біздің жаңалықтарға жазылыңыз.

Сарапшыға сұрақ қойыңыз
Сарапшыға сұрақ қойыңыз
Өтініш қалдыру