18–27 жас аралығындағы жастар өздерінің қаржылық шешімдеріне дайындық және сенімділік деңгейі бойынша алдыңғы буындардан едәуір артта қалып отыр. Олардың 59%-ы өзін «сақтықпен инвестициялайтындар» деп санайды, бұл ұзақмерзімді табыстылық пен тәуекелдің арасындағы тепе-теңдікті түсінудің әлсіздігін көрсетеді. Ал 28%-ы қаржылық кеңес мүлде алмайды, дегенмен оларға мұндай қолдау аса қажет.
Айта кетерлігі, Z ұрпағының 19%-ы кеңес алу үшін жасанды интеллектке жүгінеді. Бұл көрсеткіш миллениалдарда — 18%, X ұрпағында — 10%, бейби-бумерлер арасында — 11%.
Sun Life Asia компаниясының клиенттермен жұмыс және дистрибуция жөніндегі директоры Дэвид Брум былай деді:
«Z ұрпағының уақыты бар, бірақ сенімділіктің орнына біз үрей мен алаңдаушылықты байқаймыз. Олар экономикалық тұрақсыздық пен баға өсімі дәуірінде есейіп жатыр. Қаржылық сауаттылықты арттыру және сенімді кеңес көздеріне қол жеткізу олардың болашағын тұрақты етуге көмектеседі».
Зейнетке шығуды жоспарлау маңыздылығы жағынан 2-орыннан 6-орынға дейін төмендеп, қысқамерзімді мақсаттарға жол берді. Қаржылық «қауіпсіздік жастығын» жасау қазіргі таңда маңыздылығы жағынан екінші орында (42%). Алайда сауалнамаға қатысқандардың 54%-ында 12 айдан артық мерзімге құрылған қаржылық жоспары жоқ, ал тек 8%-ы 10 жылдан артық мерзімді болжайды.
Сауалнама сонымен қатар қаржылық тұрақты және тұрақсыз адамдар арасындағы нақты айырмашылықты көрсетті.
Қаржылық тұрақтылар:
-
43% — резервтік жинаққа көңіл бөледі,
-
39% — білімге инвестиция жасайды,
-
83% — қысқамерзімді шығындарды жабуға сенімді,
-
45% — дағдарыс жағдайында 6 айдан артық өмір сүре алады,
-
40% — кәсіби қаржылық кеңесшілермен жұмыс істейді,
-
49% — жеке қаржыны өз бетімен үйренуде,
-
45% — табыстылықты арттыру үшін инвестиция жасайды.
Қаржылық тұрақсыздар:
-
42% — қарызды жабуға бағытталған,
-
40% — қаржылық «жастықты» құруға тырысады,
-
Тек 25% — күнделікті шығындарын басқаруға сенімді,
-
Тек 13% — ұзақмерзімді мақсаттарға жететініне сенімді,
-
89% — табыссыз 6 айдан артық өмір сүре алмайды,
-
27% — кәсіби көмекке жүгінеді,
-
Көбіне әлеуметтік желілер мен достардан кеңес іздейді.
Дэвид Брум атап өтті:
«Бұл сауалнама қаржылық тұрақтылықты белсенді түрде құрып жатқандар мен тек аман қалу күйінде жүргендер арасындағы айырмашылықтың артып келе жатқанын анық көрсетті. Қаржылық сауаттылық бұрынғыдан да маңызды. Sun Life ретінде біз сенеміз: бұл — адамдарға өз қаржылық болашағын басқаруға және мақсаттарына жетуге көмектесетін негізгі құрал».
Дереккөз: https://insurance-edge.net/2025/06/27/sun-life-asia-survey-reveals-major-challenges-for-gen-z/
Сурет ашық дереккөздерден алынған