«Алтын қол кісендері» дамыған елдерде кеңінен қолданылатын заманауи HR-менеджменттің ажырамас элементі болып саналады. Денсаулық сақтау саласындағы неғұрлым жоғары білікті және бағалы медициналық және басқа қызметкерлерді «байлауға» өмірді топтық жинақтаушы сақтандыру арқылы оларды қосымша «кейінге қалдырылған» уәждеу жолымен қол жеткізіледі.
Бұл жағдайда сақтандыру көмегімен жинақталған қаражат (ал олар оның жалақысымен түзетілуі тиіс) белгілі бір мерзім өткеннен кейін ғана, мысалы 10-15 жылдан кейін, осындай қызметкердің меншігіне өтеді. Бұл бір рет төленетін қосымша зейнетақы немесе аннуитет. Осы уақыттан бұрын жұмыстан босатылған жағдайда, қызметкер мұндай мүмкіндіктен айырылады.
Сонымен қатар, мұндай сақтандыру сақтандырылған қызметкер қайтыс болған, оның мүгедектігі немесе жазатайым оқиғадан уақытша еңбекке жарамсыздығы болған, мысалы, COVID-19 немесе сыни аурулармен ауырған жағдайда, сақтандыру төлемдерін қамтамасыз етеді. Бұл медициналық мамандықтардың беделін арттыруға және медициналық кадрлардың кетуін азайтуға мүмкіндік береді.
Егер сақтандыру қорларын қалыптастыру қоса қаржыландыру шартымен, яғни, мемлекеттік және жергілікті бюджет, қайырымдылық қорлары, сондай-ақ денсаулық сақтау саласындағы жұмыс берушілер мен медицина және басқа қызметкерлердің жеке сақтандыру жарналары есебінен жүзеге асырылса, аталған модель неғұрлым тиімді болады.
Мемлекет тарапынан мұндай сақтандыру қорын қалыптастыру үшін мақсатты облигациялар және өтеу мерзімі ұзақ, оның ішінде үкіметтің кепілдігімен басқа да қаржы құралдары қаражат көзі болуы мүмкін. Бұл ретте мемлекет экономикаға арзан ұзақ мерзімді инвестициялық ресурс алады, өйткені сақтандыру компаниялары заңнама талаптарына сәйкес сақтандыру резервтерінің едәуір бөлігін мемлекеттік және муниципалдық бағалы қағаздарға, медицина саласы мен фармакология кәсіпорындарының корпоративтік қағаздарына орналастырады, инфрақұрылымдық жобаларға қаржылық қатысатын болады.
Сақтандыру компаниялары тарапынан теріс пайдаланушылықты болдырмау үшін сақтандыру резервтері ұсынылған активтерді «байланыстыру», сақтандырудың стандартты шарттарын белгілеу, сондай-ақ аквизициялық шығыстардың мөлшерін, оның ішінде агенттік сыйақыны айтарлықтай шектеу қажет болады.
Денсаулық сақтау саласындағы медицина және басқа да қызметкерлерді әлеуметтік қорғаудың көрсетілген моделін іске асыру үшін тиісті инфрақұрылым бар. Бүгін Украинаның сақтандыру нарығында сақтандыру компанияларының пулы табысты жұмыс істейді, олардың көпшілігінде нарықта 20 жылға жуық жұмыс тәжірибесі бар. Жыл сайын олар 4 млн астам өмірді сақтандыру шартын жасайды, оның ішінде 300 мың ұзақ мерзімді шарттар. Сақтандырушылардың басқаруындағы сақтандыру резервтерінің мөлшері 10 млрд грн-нан астам, олардың 52%-ы ОВГЗ-ға және 39%-ы елдің жетекші банктеріндегі салымдар мен шоттарға тиесілі. 2019 жылдың қорытындысы бойынша 900 млн грн алынған инвестициялық кіріс сақтандыру резервтерін, яғни сақтандырылған адамдардың жинақтарын ұлғайтуға бағытталған. 2019 жылы өмірді сақтандыру компаниялары жалпы сомасы 600 млн грн-ға жуық азаматтарға 40 мың сақтандыру төлемдерін жүзеге асырды, сондай-ақ 180 млн грн көлемінде сатып алу сомасын төлеу.
Комиссия мүшесінің пікірінше, Украинаның Салық кодексіне ерікті медициналық сақтандыруды және өмірді корпоративтік ұзақ мерзімді сақтандыруды дамытуды ынталандыруға бағытталған өзгерістер енгізуге қатысты пікірталасқа оралу, сондай-ақ денсаулық сақтау саласындағы медициналық және басқа да қызметкерлердің әлеуметтік пакетінің бөлігі ретінде өмірді сақтандыруды қолдану бөлігінде медициналық заңнамаға тиісті өзгерістер енгізу маңызды. Медицина саласында «алтын қол кісендерді» қолданудың табыстылығы басқа бюджеттегілер, мысалы, мұғалімдер мен мемлекеттік қызметкерлер үшін прецедент болуы мүмкін.
Дереккөзі: https://forinsurer.com/public/20/05/18/4893
Фотосурет ашық дереккөздерінен алынды